reklama

Rihanna obsadila do své nové kampaně na prádlo černošky, které přežily rakovinu prsu

Zpěvačka Rihanna na konci října představila novou kolekci své značky prádla Savage X Fenty a jako modelky obsadila černošky, které přežily rakovinu prsu. Část výdělku z prodeje, zhruba 250 tisíc dolarů, by měla jít na charitativní organizaci Clara Lionel Foundation, kterou zpěvačka založila před osmi lety. Říjen je měsícem boje proti rakovině prsu.

Cayatanita Leivaová své jizvy vnímá jako připomínku, že je stále tady. Prohlédnout grafiku
Cayatanita Leivaová své jizvy vnímá jako připomínku, že je stále tady. | Foto: Profimedia.cz

Na fotkách k nové kampani na spodní prádlo se objevují tři černošky Cayatanita Leivaová, Ericka Hartová a Nykia McKenzieová oblečené do nové sportovní kolekce prádla. A dvě z nich ukazují i své jizvy po operacích. 

Cayatanita Leivaová je přitom nevnímá jako jizvy, ale jako "rukodělné šperky, které mi i ostatním připomínají, že jsem tady". 

Ericka Hartová uvedla, že kampaň pro Savage X Fenty je pro ni důležitá nejen jako pro přeživší rakoviny prsu, ale také jako "nebinární homosexuální černošku".

"Mnoho kampaní o rakovině se zaměřuje pouze na vaši nemoc, ale neřeší, jak vaše různé identity hrají roli v tom, jak se s rakovinou potýkáte. Líbí se mi, že kampaň se nezaměřila pouze na život s rakovinou prsu, ale na různé zkušenosti lidí, které mohou pomoci ostatním," citoval 34letou modelku americký zpravodajský web CNN

Šestadvacetiletá Nykia McKenzieová uvedla, že jí byla dvakrát sdělena špatná diagnóza poté, co si loni v červnu našla bulku. Na léčbu ji poslal až třetí doktor. "V březnu bylo moje prso velikosti malého melounu a v tu chvíli jsem věděla, co se děje," uvedla ve videu kampaně. 

Černošské ženy umírají v USA na rakovinu prsu častěji než bělošky

"Teď vím, že černošské ženy budou vyslyšeny a o jejich zdraví se bude mluvit. Doufám, že tyto fotky vám ukážou, že je před námi spousta práce a že všechno začíná vyslyšením mladých žen, jako jsem já," uvedla. 

Zpěvaččina značka totiž chtěla novou kampaní upozornit také na neférové rozdíly v americké zdravotní péči týkající se věku a rasy. Osm let stará studie totiž ukázala, že černošské Američanky umírají až o 41 procent častěji na rakovinu prsu. Studie z roku 2016 ukázala, že propastné rozdíly mezi běloškami a černoškami se zlepšily u mladších, ale ne u těch nad 50 let.

Rihanna se od roku 2018, kdy značku Savage X Fenty založila, zaměřuje na inkluzivitu a ve svých kampaních a na přehlídkách ukazuje modelky různých tělesných proporcí, etnické příslušnosti i pohlaví. "Mým cílem pro Savage X bylo vždy, aby se ženy cítily sebevědomě a dokázaly vyjádřit svůj postoj," uvedla zpěvačka začátkem letošního roku.

reklama
reklama