reklama

Muži, kteří myjí nádobí, mají horší sex

S touto zprávou můžeme nesouhlasit, případně se nad ní vztekat, ale to je všechno. Čísla mluví jasně a říkají nám: Muži, kteří hodně pomáhají v domácnosti, mají méně sexu.

Foto: Profimedia.cz

S touto zprávou můžeme nesouhlasit, případně se nad ní vztekat, ale to je všechno. Čísla mluví jasně a říkají nám: Muži, kteří hodně pomáhají v domácnosti, mají méně sexu.

Na rozdíl od všeobecně převládající názoru příliš "spravedlivá" dělba domácích prací není tak jednoznačně pozitivní záležitost. Muži, kteří doma hodně vaří, uklízejí a myjí nádobí, sice možná dělají hodně pro své manželství, ale zato si spolehlivě ničí sex, jak prokázala nová studie.

Muži mají zůstat mužní

Z této studie zároveň vyplynulo, že ti muži, kteří se věnují tradičním mužským rolím - práce v dílně a kolem domu, oprava aut a jejich řízení a finanční zabezpečení rodiny - mají sexu víc.

Stejné závěry platí o ženách: ty které se věnují archetypálním ženským rolím od péče o děti, po šití, uklízení, dekorování domácnosti až vaření si sex užívají mnohem častěji.

Doporučujeme: Největší riziko pohlavních chorob: Sex mezi muži

"Muži i ženy se víc zajímají o sex,  pokud se jako partneři co nejvíce drží genderových vzorců," uvádí se ve studii, zveřejněná v únorovém čísle odborného periodika American Sociological Revue.

Žena s vařečkou je sexy

Výzkumníci ze španělského Institutu Juana Marche a Washingtonské university probrali údaje od 4500 párů, které většinou měly sex průměrně 5x za měsíc.

Tam, kde ženy dělaly tradiční ženské práce, k souloži docházelo 1,6 krát  častěji. Čím víc muži vařili a uklízeli, tím méně se "dostali" k sexu.

Pokud ovšem vařily a uklízely ženy, pak se počet sexuálních styků za měsíc zvyšoval. Totéž fungovalo i tam, kde muži dodržovali mužské role v domácnosti: spravili poličku, uklidili garáž, vyhnali myš... 

Je sex totéž co manželství?

Výzkum ovšem vycházel z údajů, starých dvě desetiletí, což může být vážná vada na kráse. Někteří odborníci tvrdí, že se za tu dobu lidská společnost změnila, ale jiní odporují,  že se na podstatě vztahů mezi muži a ženami nic změnit nemůže.

Ale než muži zahodí zástěry, měli by vzít v úvahu jednu věc: studie nevypovídá o tom, zda jsou tyto páry s tradiční dělbou práce se svým sexuálním životem spokojení. Nesledovala dokonce ani to, zda jsou spokojené se svým manželstvím.

Čtěte také: Chci předmanželskou smlouvu na sex! Jsem divná?

Proto se ve zmíněné studii připomíná: "Když se muži podílejí na domácnosti, u žen roste vnímání férovosti a manželské uspokojenosti. Páry se spravedlivější dělbou práce se také méně rozvádějí."

Pomoc v domácnosti není všechno

Z norského výzkumu z roku 2012 ale  naopak vyplynulo, že tam, kde si partneři dělí domácí práce rovným dílem, mají o 50 % vyšší pravděpodobnost, že se rozvedou.

Loňský britský výzkum z Cambridge prokázal, že nejšťastnější jsou ti muži, kteří se se svou partnerkou dělí o domácí práce rovným dílem. To je ovšem pořádné překvapení - očekávalo se, že z takové situace se budou nejvíce radovat ženy. Výzkum probíhal v sedmi evropských zemích a zúčastnily se ho desítky tisíc lidí.

Luxusní tantrická masáž vás v 70 minutách zbaví stresu  a napětí v těle: Objednejte ZDE >>

Místo toho se spíš prokázalo, že ženy považují čím dál víc pomoc s domácími pracemi za samozřejmost. Zároveň ale chtějí, aby muži plnili svou mužnou "ochranitelskou" roli.

Je to dost mužné a sexy?

"Mnoha ženám připadá muž víc sexy, když něco spraví či zařídí, než když myje nádobí a čistí vanu," říká doktorka Stephanie Coontzová, ředitelka výzkumného oddělení z americké Rady pro současnou rodinu. Mnoha lidem pořád připadá víc sexy starý - tradiční způsob rozdělení rolí.

"Jsou ale i jiní, kteří hledají rovnost a rovnoprávnost, aby považovali svůj svazek za šťastný," dodala doktorka Coontzová.

Zdá se tedy, že spíš muži v ženských očích ztratili jednoznačně definovanou mužnost a svou novou roli teprve hledají.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

8 věcí, které vám ničí sex

Citrusy: Jak vám pomůžou účinně zhubnout?

Žijete tlustý život? Otestujte se

reklama
reklama
reklama