Ženy se hodnotí jako ojetá auta. Sociálním sítím vládne nový seznamovací trend
Stav havarovaný, ale obnovitelný. Bez nehod a spolehlivý. Potřebuje nového majitele. Nový seznamovací trend na sociální síti pro generaci Z velí přirovnat se k ojetému vozu a patřičně vyplnit všechny potřebné kolonky o aktuálním stavu.
Počet najetých kilometrů rovná se počtu bývalých partnerů, rok výroby je rokem narození a stav zase uvádí, v jakém duševním rozpoložení se daná osoba nachází.
Ve jménu nejnovějšího seznamovacího trendu na sociální síti TikTok se generace Z prezentuje pomocí třicetisekundových videí jako ojeté automobily. Převážně ženy o sobě uvádějí informace v odborné terminologii, kterými prozrazují detaily o svých sexuálních zkušenostech i třeba o tetování, které lze na jejich těle najít. Některé nabídky jsou dokonce označeny nálepkou sleva.
Na první pohled zábavný trend sklízí tvrdou kritiku za to, že ženy objektivizuje tím, že je přirovnává k neživému objektu. "Naprosto zatracuji tenhle trend na TikToku, kde lidé popisují sami sebe, svou historii, jako by byli auto na prodej", svěřila se mladá Australanka Bella Basonová na Twitteru:
I absolutely DESPISE this tiktok trend where people describe themselves/ their dating history as if they’re a car for sale
— bella (@boredcrying) August 27, 2021
Řada dalších více či méně rozhořčených komentářů upozorňuje, že už samotný náznak skutečnosti, že jeden z partnerů má nad druhým určitou vlastnickou moc, může působit znepokojivě.