Nová studie odhalila, ve kterém období jsou ženy nejkreativnější
Ženy jsou nejkreativnější v období ovulace, říkají výsledky polské studie z letošního června. V porovnání s ostatními fázemi cyklu ženy v těchto dnech přicházejí s nejoriginálnějšími nápady. Autorky studie tak přispěly k rostoucímu počtu výzkumů, které naznačují, že kreativita hraje velkou roli při výběru sexuálních partnerů.
Autorky studie Katarzyna Galasinská a Aleksandra Szymkowá z Varšavské univerzity ve své nové studii zkoumaly 72 žen ve věku 18 až 35 let. Pro určení fáze cyklu, ve kterém se zrovna nachází, otestovaly jejich sliny a moč. Žádná z účastnic nebyla těhotná, nekojila ani nepoužívala hormonální antikoncepci.
Ženy se zúčastnily testů měřících kreativitu během různých fází svého měsíčního cyklu. V jedné části testu měly vymyslet co nejvíce alternativních použití pro objekt každodenní potřeby. Ve druhé části testu měly ke třem slovům vymyslet čtvrté, které se k nim bude nejlépe vztahovat. Jejich nápady hodnotili čtyři profesionální a nezávislí porotci.
Výsledky ukázaly, že nápady, s nimiž ženy přišly, byly nejoriginálnější v období ovulace. "Ženská plodnost tak může být spojována s mentálními schopnostmi, například s kreativitou," říká Galasinská portálu PsyPost.
Ve své předchozí studii Galasinská zkoumala kreativitu u žen, které braly hormonální antikoncepci. "Nezjistila jsem žádné změny napříč měsíčním cyklem. A co víc, originálnost nápadů těchto žen byla nižší ve srovnání s těmi, které hormonální antikoncepci neužívaly," říká.
Získané poznatky podle polských akademiček navíc naznačují, že "kreativita může být spojována se seznamováním a může ženám pomáhat zaujmout potenciální partnery," říká Galasinská. "Jiné studie už ukázaly, že obě pohlaví oceňují u potenciálního partnera tvořivost a originalitu," dodává s tím, že aby se tato spojitost potvrdila, je třeba dalšího zkoumání.