reklama

Na vánočních večírcích vzniká spousta nových vztahů. Je to ale moudré?

Sezóna firemních vánočních večírků je v plném proudu. Stává se tam spousta trapasů, ale začíná tam i spousta nových vztahů. Jakou mají budoucnost?

Foto: Shutterstock

Atmosféra uvolněná neformálním prostředím a většinou i alkoholem často vede k věcem, které by se jinak nestaly. Kromě každoročních trapasů je téměř pravidlem rozvíjení nejen pracovních mezilidských vztahů. Konečně se rozhoupete k prvnímu kroku a nový vztah může být na světě. Má ale šanci přežít a je vůbec dobré ho rozvíjet?

Pracovně vytížený člověk je každý měsíc minimálně 160 hodin v práci. Téměř třetinu dne spí. A pokud je single, častokrát nemá mnoho příležitostí se seznámit. Stále se setkává se stejným okruhem lidí – přátel nebo kolegů. Možná i vám připadá, že ideálním způsobem, jak se seznámit, je právě v práci. Statistiky udávají, že to je skutečně jeden z nejčastějších počátků vztahu – téměř jeden ze tří pracujících lidí udržoval po nějakou dobu vztah s kolegyní nebo kolegou. 

Čím to je? Lidé spolu v práci tráví mnoho času, vědí, kdo je nezadaný, často dokonce kdo je ve vztahu spokojený či nikoli, vídají se dlouhodobě a v různých situacích. A právě v dostatku času a nenucenosti tkví "úspěšnost" seznamování v práci. Kolegové mohou totiž opakovaně testovat, zdali je přitažlivost vzájemná, nenápadně flirtovat, mají společné známé, společné zážitky, společná témata k hovoru. To vše je pro začínající vztah jako hnojivo pro rostliny a zaměstnání funguje skoro jako skleník. Mimořádné akce, jako vánoční večírky, služební cesty, či team buildingy jsou pak "časem sklizně".

Když spolu chodí kolegové

Na druhou stranu, vztahy v práci mají svá velká úskalí. Mnozí zaměstnavatelé ze vztahu nadšení nejsou, problematický je zejména vztah mezi nadřízeným a podřízeným. Dotyční jsou terčem mnohdy nežádoucí pozornosti a tlaku okolí. Samostatnou kapitolou jsou pak období rozchodu, která mohou být náročná jak pro dvojici, tak pro atmosféru na pracovišti a profesionalitu. 

Jenže kde hledat lepší místo pro seznámení? Čím jsme starší, nezadaných v našem životě ubývá. Všichni jsou buď zadaní, nebo přebraní. Efekt se ještě násobí tím, jak ubývá času, který máme sami pro sebe a své zájmy, čímž zákonitě ubývá i míst a příležitostí, kde můžeme poznat nové lidi.

Kde jinde se seznámit?

Určitou alternativou mohou být seznamky. Je tu sice spousta volných lidí, jenže přirozenosti a přitažlivosti seznamování na pracovišti nebo v běžném životě se nikdy ani nepřiblíží. Vše je trochu nucené, nepřirozené, chybí dlouhodobost budování vzájemné přitažlivosti, chybí kradmé pohledy, drobné pozornosti. Zkrátka chybí vše, co dělá seznamování hezkým a romantickým. Vlastně to připomíná spíš nakupování v e-shopu, než skutečný život.

Alternativou může být vyhraněná společnost nezadaných. Pokud jste každý den v práci a všechny možnosti seznámení přes známé jste již vyčerpali, můžete vyzkoušet takzvané kluby pro nezadané. Přestože jde v podstatě o celosvětový trend, v České republice jde o relativně novou věc, první takovou službu nabízí The Pool. Podle zakladatele společnosti Filipa Lepiera jde o unikátní koncept, který sdružuje pouze nezadané lidi, kteří nutně nehledají vztah za každou cenu, ale rozhodně se mu nebrání, pokud potkají někoho zajímavého.

"Jsme společnost výjimečně nezadaných. To znamená, že naši členové vědí, že nezadaní jsou pouze dočasně a ten čas si chtějí užít. Popravdě nemají kam spěchat, v The Pool jste obklopeni nezadanými, kteří mají stejné zájmy jako vy, chodí na stejné akce jako vy, a tudíž máte dost času je postupně blíže poznávat naprosto přirozenou cestou. Tady nezůstane nikdo dlouho nezadaný," vysvětluje Filip Lepier.

Přestože jsou vánoční večírky často neodolatelnou příležitostí k odhalení dosud skrytých vášní, je třeba si především uvědomit, že se se všemi kolegy uvidíme i druhý den. Pokud tedy netoužíte být cílem sarkastických poznámek po několik následujících týdnů, jako lepší možnost se jeví na vánočních večírcích umírnit své chování a příležitosti k seznámení hledat na jiných místech.

reklama
reklama
reklama