Nejlepší letošní motor je ten nejmenší. Vyrobil ho Ford
Monitoring z Aktuálně.cz pro Deník Insider
Auto - Automobilky Ford, BMW, Audi a Volkswagen ovládly letošní anketu International Engine of the Year.
Absolutním vítězem ze všech motorů se stal nakonec motor Fordu 1,0 Ecoboost, který spadá do té úplně nejnižší kategorie se zdvihovým objemem válců do jednoho litru.
Motor je zatím k mání v jediném modelu - Fordu Focus, ale automobilka s modrým oválem ho chce brzy začít montovat pod kapotu prakticky všech svých osobních vozů.
V této kategorii skončil na druhém místě dvouválec Fiatu 0,9 TwinAir a třetí tříválcový motor, který pohání také škodovácké Citigo, neboli 0,9 R3.
Nejlepší "čtrnáctistovku", tedy motor s objemem od 1,0 do 1,4 litru, dělá podle názoru poroty v současnosti Volkswagen. Jde o dvakrát přeplňovaný motor 1,4 Twincharger. Ze škodovek jím disponuje pouze Fabia RS.
V dalších kategoriích ("patnácti- až osmnáctistovky, dvoulitry, třílitry i čtyřlitry") dominovala značka BMW. Nejmenší zmiňovaný motor 1,6 je ovšem montován rovněž do řady Citroënů a Peugeotů, protože jde o společné dílo bavorské automobilky a francouzského koncernu PSA.
Nadvládu BMW v kategorii výkonnějších motorů přerušilo pouze Audi, a to v kubatuře 2,0 - 2,5 litru. Tam porotci shledali jako nejlepší motor Audi 2,5 turbo R5 z modelů RS3 a TT RS.