reklama

Olympijská móda od Lillehammeru po Peking. Češi vybočovali, šli i v triku z kukuřice

Musí vyhovovat nejextrémnějším podmínkám, odkazovat na národní barvy a i slušet. Oblečení pro olympijské hry se v historii stávalo ještě před konáním velké události diskutovaným tématem. Letošní kolekce pro olympiádu v Pekingu se vyznačuje vysokou funkčností a důraz byl kladen i na odkaz k Česku nejen barevným řešením, ale i místem výroby.

Prohlédnout grafiku
Foto: ČOV / archiv Karla Nováka

Móda jde se sportem ruku v ruce. Především na olympijských hrách, na kterých sportovci musí absolvovat i mnoho společenských událostí, které se v průběhu konají.

Neodmyslitelnou součástí jsou velkolepé ceremoniály, které jsou ve světě vždy sledovanou záležitostí. Letošní zahajovací ceremoniál v Pekingu začíná 4. února ve 13:00 středoevropského času.

Móda se stala podstatnou částí olympijských her a nástupové kolekce všech týmů jsou vždy ostře sledovány. Češi svým oblečením svět zaujali již několikrát, a to jak při zimních, tak i při letních olympijských hrách. Nikdo nezapomene na londýnské holínky a deštníky, které byly vtipnou narážkou na proměnlivé anglické počasí. Minulé modely na LOH v Riu se naopak staly terčem posměchu - pruhovaná saka a klobouky by podle kritiků byly vhodnější do cirkusu. 

Pro loňské olympijské hry v Tokiu navrhla nástupovou kolekci návrhářka Zuzana Osako, která spojila japonskou kulturu s českou tradicí. Kostýmy z její dílny vyvolaly rozporuplné reakce. Podle výzkumu společnosti Nielsen Admosphere se oblečení pro český sportovní tým líbí 46 % Čechů, naopak 36 % respondentů kolekci za hezkou nepovažuje. Poměrně velká skupina (18 %) se nedokáže přiklonit ani na jednu stranu. 

Kolekce pro letošní zimní olympiádu v Číně byla navržena tak, aby obstála i v extrémních podmínkách až minus třicet stupňů. Za její tvorbou stála designérka Veronika Paulenová z firmy Alpine Pro a akademický malíř Milan Jaroš.

Podívejte se na olympijské kolekce, které měli na sobě sportovci z Československa a Česka v průběhu historie. 

reklama
reklama