reklama

Základy prezentace firmy

V ostré konkurenci nerozhoduje jen samotná kvalita či cena, ale také to, jaký dojem daná společnost či značka umí vytvořit.

Foto: Profimedia.cz

To, jak se firma prezentuje a jak ji vnímají ti, kteří hledají její služby či výrobky, je pro prosazení se na trhu důležité.

Ten, kdo má určitou poptávku, potřebuje získat informace rychle, přehledně, okamžitě. Navíc v ostré konkurenci nerozhoduje jen samotná kvalita či cena, ale také to, jaký dojem daná společnost či značka umí vytvořit.

Každá začínající firma by neměla brát svou prezentaci na lehkou váhu a odkládat ji na dobu, až bude více času či peněz. Zákazníci a partneři vás hledají teď, a jakmile si vás jednou zařadí, neboli „onálepkují", bude těžké tento dojem změnit. Vylepšit vše na druhý dojem bývá často složité. Uvažování o sebeprezentaci by tak mělo být nedílnou součástí práce již od založení společnosti.

 

Logo musí přetrvat

 

Jednou z nejdůležitějších věcí, z nichž je třeba vyjít, je logo firmy. Prezentace se může časem měnit, u loga to je ale obtížnější: bude vás zastupovat na řadě míst, bude oním prvním znakem, s nímž si vás zákazníci či partneři spojí. Vyplatí se proto investovat do jeho tvorby. Tím přitom nejsou myšleny jen peníze. Pokud firma začíná a potřebuje investovat do jiných oblastí, není nutné najímat drahé studio, lze oslovit například studenty uměleckých škol, kteří tyto návrhy často nabízejí za slušné peníze. (Vždy si ale v takovou chvíli dobře ošetřete smlouvy na užití loga, ať nedojde do budoucna k finančním sporům.)

 

Šetřete čas - myslete dopředu!

 

Na druhou stranu ale nelze šetřit na čase. Je dobré promyslet zadání, pečlivě vybrat, koho pro jeho tvorbu oslovíte, případně pečlivě vybírat z návrhů a ty posléze dolaďovat. Logo by mělo vycházet z vašich hodnot, na druhou stranu by vás ale mělo dobře odlišit od zbytku trhu.

 
Je třeba přemýšlet také nad celkovou korporátní identitou. Tou je míněn určitý obecný vzhled, který se jako spojovací linie bude prolínat všemi komunikačními materiály (od letáčků, prezentací po možné inzeráty), internetovými stránkami, ale také např. designem provozoven či kanceláří, aut… Právě tento jednotný vizuální styl napomůže tomu, že je firma lehce identifikovatelná, a zároveň jasně odráží na čem je postavená či v jaké oblasti se pohybuje. Jinou prezentaci zvolí malá umělecká agentura, která se pohybuje v oblasti nezávislé hudby, jinou organizátor koncertů klasické hudby, jinou pořadatel rockových festivalů. Vše by mělo vycházet ze zázemí, z nějž firma vychází a v němž se pohybuje, a to vše skombinovat s jejími hodnotami a vizemi.

 

Bez webu se neobejdete - jak to dělá konkurence? Přečtěte si ZDE!

 

Investice do PR se vyplatí!

 

Zdroj: www.zivotnapadum.cz

reklama
reklama
reklama