Ne nadarmo se říká, že štěstí přeje připraveným
Říkáte si - v obchodě podniká každý, proč zrovna já bych měla uspět? A proč ne? Máte-li dobrý nápad, ověřila jste si, že podobných produktů je na českém trhu nedostatek (nebo úplně chybí) a přitom je po nich poptávka, pak není důvod váhat!
Říkáte si - v obchodě podniká každý, proč zrovna já bych měla uspět? A proč ne? Máte-li dobrý nápad, ověřila jste si, že podobných produktů je na českém trhu nedostatek (nebo úplně chybí) a přitom je po nich poptávka, pak není důvod váhat!
Ovšem ani ten nejlepší nápad, s nímž ještě nikdy nikdo nepřišel, nemá šanci se dlouhodobě uplatnit bez pořádného byznys plánu. Potvrzuje to i Žaneta Badlíková, která podniká od chvíle, kdy dosáhla dvacítky. Dnes má velmi úspěšnou firmu SpinaliS a začínajícím podnikatelkám radí: „Hodně důležité je naučit se finančnímu plánování a tvorbě vlastního byznys plánu."
Podařilo se jí najít skutečnou díru na trhu a s reakcí na ni přijít dostatečně včas
Na rostoucí poptávku po produktech podporujících zdravý životní styl zareagovala nabídkou kancelářských zdravotních židlí. Není asi nutno dodávat, že životní styl podporující zdraví zdaleka nesouvisí jen se stravováním, pohybem a obecně aktivním trávením volného času, ale i s dobou, kterou trávíme v práci. A mnozí právě celou pracovní dobu prosedí u stolu. Výrobky, které se jí podařilo uvést na český trh, jsou výsledkem práce lékařů a fyzioterapeutů a jsou doporučované nejen českými odborníky, ale i těmi zahraničními. Skutečně husarský kousek, nemyslíte?
Den D pomohl a přivedl investory!
Dalším úspěchem, díky němuž se firmě podařilo dál se na trhu etablovat a expandovat, bylo obhájení projektu před investory s řadou dotěrných a detailních otázek v televizním pořadu Den D. Pokud jste kdy viděli alespoň jediný díl, tak víte, že podporou a pozitivní zpětnou vazbou skupina investorů opravdu šetří a nedá ji jen tak někomu. V souvislosti s touto zkušeností Žaneta Badlíková říká: „Díky pořadu se náš projekt hodně zviditelnil. Hlavně pro nás ale znamenal příchod dvou kvalitních investorů do firmy. Spolupráce s nimi si, zejména z důvodu jejich zkušeností, velmi považuji."
Hlavně nepřestávat makat!
Můžete namítnout, že jde o relativně úzce vymezený obor, který časem omrzí, nebo, v horším případě, že se za přispění konkurence trh brzy nasytí. Tomu se dá ale podle receptu Žanety Badlíkové vyhnout: expanzí na slovenský trh, spoluprací s lékaři a fyzioterapeuty, rozšiřováním showroomů do dalších měst, spuštěním a provozem e-shopu, účastí v investorské „soutěži" nebo návštěvami odborných veletrhů a dalších akcí. Ty umožní dál růst jak firmě, tak těm, kdo za ní stojí. V této souvislosti stojí za zmínku hodnoty, které Žaneta Badlíková označuje za své osobní, ale daří se jí uplatňovat je i v podnikání:
- Nikdy se nepřestat učit, jinak náš mozek zakrní.
- Nikdy „neusnout na vavřínech", protože pořád je co zlepšovat.
- Nikdy se nespokojit se sebou sama natolik, abyste přestala vyhledávat zpětnou vazbu.
Pořád se ještě rozhodujete, zda je obchod, a třeba také v hodně specifické oblasti, pro vás tím pravým? Nejste-li si jistá, nemá smysl rozhodnutí uspěchat. Nenechte se vmanipulovat do rozhodnutí tím nesprávným obchodním partnerem a bez dostatečných znalostí. Ať už váháte z jakéhokoli důvodu, zvažte cestu, kterou prošla právě Žaneta Badlíková - přečetla nejdřív hodně knih o podnikání, finančním řízení nebo motivaci. Za svým úspěchem šla postupně, nikoli skokem z ničeho k 15 showroomům plným zdravotních židlí a týmu motivovaných lidí.
zdroj: www.zivotnapadum.cz