reklama

8 pravidel úspěšných lidí: Co dělat, aby se vám dařilo v práci

Naučte se komunikovat

Ne každý je rozený mluvčí a bez mrknutí oka dokáže pohovořit před publikem. K tomu je třeba už kus sebevědomí a především jistota, že máte co říct. Naučte se správně argumentovat, podporujte sami sebe v přesvědčení, že to, co řeknete, bude mít váhu.

Neplýtvejte zbytečně slovy a větami, které v konečném důsledku působí spíš jako trapná výplň než smysluplné sdělení. Mluvte klidně méně a pomaleji, o to víc naslouchejte. Čtěte mezi řádky a to pak využívejte ve svůj prospěch. Nezištně, ale smysluplně a chytře. Buďte pozorní a citlivě reagujte. 

Lehko se řekne, hůř udělá. Existuje však řada kurzů, které vás smysluplné komunikaci naučí. A máte-li blok a komunikaci vnímáte jako skutečný problém, nebojte se navštívit odborníka - psychologa. 

Komunikace je jeden z nejdůležitějších kroků na vaší cestě k vysněnému pracovnímu cíli. A vlastně nejenom pracovnímu.

Další zajímavé články

reklama
reklama
reklama