Hromadné nehody? Vinu má špatné počasí
Česko - Na hromadných nehodách má většinou vinu špatné počasí. Projděte si seznam nehod, při kterých havarovalo více než 30 automobilů.
15. ledna 1997 - Řetězová dopravní nehoda více než 50 osobních a nákladních aut na dálnici mezi Olomoucí a Mohelnicí,
kterou zavinilo namrzající mrholení; pět těžce raněných. Ve stejný den při řetězové dopravní nehodě desítek vozidel na dálnici D8
na Mělnicku, kterou zavinilo namrzající mrholení a mlha, jeden člověk zahynul a pět osob bylo zraněno.
10. února 1997 - Řetězová nehoda asi 50 aut na dálnici D1 necelý kilometr od Brna ve směru na Prahu; tři lehce zranění.
Srážku patrně zavinila hustá ranní mlha.
10. listopadu 1998 - V obou směrech dálnice D1 u 187. kilometru se srazilo 51 vozidel. Vlivem husté mlhy se stalo 21
nehod, při nichž bylo pět lidí lehce zraněno.
8. února 1999 - Řetězová havárie 30 osobních a nákladních vozidel na 32. kilometru dálnice D1 z Prahy do Brna; jedno roční
dítě zahynulo a asi 25 osob bylo zraněno.
12. dubna 2000 - Série nehod v husté mlze na silnici mezi obcí Středokluky a Prahou; postupně se při 19 haváriích srazilo
40 osobních aut a čtyři autobusy; šest lidí lehce zraněno.
29. listopadu 2000 - Celkem 116 aut se srazilo na dálnici D5 za Prahou. Škoda na vozidlech se vyšplhala na více než 32 milionů
korun; několik aut zcela vyhořelo. Při nehodě jeden člověk uhořel; další dva lidé byli zraněni těžce a čtyři vyvázli s lehkým zraněním. Příčinou většiny nehod bylo nepřizpůsobení rychlosti povětrnostním podmínkám a povaze vozovky.
22. února 2002 - Na dvacetikilometrovém úseku rychlostní komunikace mezi Brandýsem nad Labem a Mladou Boleslaví postupně havarovalo 62 aut. Devět lidí bylo lehce zraněno. Příčinou havárií bylo nepřizpůsobení jízdy povětrnostním podmínkám -
řidiče překvapilo husté sněžení, silný nárazový vítr a náledí.
15. října 2002 - Při hromadné dopravní nehodě na 134. až 136. kilometru dálnice D1 bylo při 23 dopravních nehodách poškozeno 47 vozidel. V husté mlze a na mokré vozovce devět řidičů nedodrželo bezpečnou vzdálenost, sedm se nevěnovalo řízení a stejný počet nedodržel rychlost. Několik osob bylo lehce zraněno.
27. listopadu 2003 - Hromadná nehoda, při níž se na úseku dlouhém asi 250 metrů srazilo 33 vozidel, z toho šest nákladních,
se stala v Praze 9 mezi odbočkami na Černý most a na Dolní Počernice na Východní spojce. Nehoda si vyžádala těžká zranění
dvou osob. K nehodám značně přispělo mlhavé počasí.
14. února 2005 - Hromadnou havárii u Domašova na Brněnsku, při níž se na dálnici D1 srazilo 58 aut, tvořilo 23 menších
nehod. Kolizi způsobil smyk jednoho z vozů na mokré vozovce. Při nehodě utrpělo zranění 25 lidí, z toho 17 těžké a osm lehké.
22. února 2005 - Bez vážných zranění se obešla hromadná dopravní nehoda 36 vozů, která se stala mezi čtvrtým a osmým
kilometrem dálnice D2 ve směru na Břeclav. Ve sněhové bouři havarovalo 29 osobních vozidel, šest nákladních aut a autobus.
8. listopadu 2005 - Provoz na rychlostní silnici u Pískové Lhoty nedaleko Mladé Boleslavi celé dopoledne komplikovala série
několika nehod. Ráno tam postupně v husté mlze havarovalo asi 30 osobních automobilů a dva kamiony; 12 lehce zraněných.
17. února 2006 - Na výpadovce na Frýdlant nad Ostravicí na Frýdecko-Místecku se srazilo 32 automobilů. Podle dostupných
informací si nehoda vyžádala jedno lehké zranění. Důvodem několika skupinových dopravních nehod byla ledovka na vozovce.