reklama

Nevypadáš jako "správný" muž, nemůžeš do televize. Čína chce zákazem chránit mládež

Čínská vláda zakázala televizní pořady, v nichž podle ní vystupující muži nevypadají dostatečně mužně. Zákaz dopadne zejména na talentové soutěže a zábavní průmysl, který podle vlády mládež přivádí na scestí.

Foto: iStock

Televizním stanicím vláda nařídila vysílat v duchu "revoluční kultury", tedy v souladu s politickou linií komunistické vlády. Zákaz je součástí širšího boje za upevnění morálky a snahy o dohled nad společností i obchodem, píše agentura AP.

Čínský regulátor zakázal zobrazovat nebo propagovat "nenormální estetiku", ke které řadí "zženštilé muže", "vulgární influencery" a účinkující "s pokleslými mravy". "Vysílací společnosti a televizní stanice nesmí vysílat talentové soutěže, televarieté a reality show, které zobrazují děti celebrit," dodal. Na obrazovku nesmí ani hvězdy, které mají přemrštěné příjmy, doplnil list The Guardian.

Talentové soutěže jsou v Číně velkým hitem posledních let. Stanicím se podařilo převést do čínského prostředí pořady z Jižní Koreje nebo Británie. Mladým Číňanům se líbí díky inovativním formátům, ale právě ty jsou spolu se vzhledem účinkujících trnem v oku vládců v Pekingu. Zejména herce a zpěváky z Jižní Koreje a z Japonska považuje čínská komunistická vláda za zcela nevhodné a nemužné vzory pro čínskou mládež, která by se podle ní měla více orientovat na tradiční čínskou kulturu a hodnoty.

Komunistická strana už zasáhla proti několika konkrétním celebritám. Filmy s populární herečkou Čao Wej bez vysvětlení zmizely z nabídky filmů na streamovacích platformách, její jméno už nefiguruje v titulcích televizních pořadů. Jiná mladá herečka dostala minulý týden od úřadů pokutu 299 milionů jüanů (v přepočtu 990 milionů korun) za daňové úniky a jako výstrahu, že slavné osobnosti mají jít mladým lidem vzorem, píše AP.

Čínská vláda se snaží ovlivňovat volný čas a návyky mládeže i dalšími způsoby. Tento týden například omezila na tři hodiny týdně čas, který mohou mladí do 18 let trávit u on-line počítačových her.

reklama
reklama
reklama