reklama

Vedlejší efekt lockdownu? Enormní zájem o hračky pro sexuální potěšení, slavní bodují

Lily Allenová jednu má. Cara Delevingneová se k jedné také přiznala. Dakota Johnsonová zase vyvinula svůj vlastní sortiment. O čem je řeč? O hračkách pro dospělé, které nezůstávají jen v tichosti ložnic, ale demonstrují se na sociálních sítích. Nahradí vlastní kolekce sexuálních hraček parfémy či módní kolekce slavných?

Sexuální hračky jsou stále považovány za tabu.
Sexuální hračky jsou stále považovány za tabu. | Foto: iStock

Stres z neznámé situace, ztráta zaměstnání či nulový společenský život zařídil, že u některých lidí postel sloužila pouze ke spaní. Někteří měli během pandemie tolik času, že dokonce zapomněli, co to znamená být zaneprázdněný.

Pandemie silně ovlivnila celkový blahobyt lidí na celém světě. Od jejího vypuknutí mnoho studií zkoumalo obecnou psychickou pohodu populace, zatímco jen několik studií se zabývalo tím, jak pandemie a lockdown ovlivnily sexualitu.

Studie z Itálie a Indie zase odhalily, že během lockdownu mnoho lidí ztratilo libido. I přes to všechno ale sexuální wellness dosáhl závratného vrcholu. Pro generaci Z se změnila nejen konverzace o sexuálním potěšení, ale také průmysl - od aplikací přes hračky, bylinné doplňky až po esenciální oleje.

Budoucnost průmyslu

"Sexuální wellness je o potěšení a potěšení je zdravé," řekla britskému deníku The Guardian ředitelka značky Smile Makers Cecile Gasnaultová, která za posledních 12 měsíců zaznamenala až trojnásobný celosvětový prodej svých elegantních pastelových vibrátorů. "Lidé se často obávají, že masturbace je špatná věc, místo toho, aby ji považovali za pozitivní součást svého zdraví," dodává Gasnaultová. 

Očekává se, že globální průmysl sexuálního wellness bude mít do roku 2026 hodnotu 90 miliard liber (v přepočtu 2 bilionů korun) a bude ovládán především mladými ženami. Mladší generace se neřídí nevkusnými a pochybnými předsudky starších lidí a stále více věří v myšlenku, že sexuální potěšení - ať už sólo, nebo partnerské - je stejně zásadní jako užívání vitaminů nebo nákup kosmetiky.

Anglie se rychle přizpůsobila trhu

Ve Velké Británii se transformoval i přední prodejce kosmetiky Cult Beauty, spustil na svých webových stránkách novou kategorii - sexuální wellness. Úmyslně a inteligentně v nabídce nabízí roztomilé sexuální doplňky od Lelo, Maude, Smile Makers a dalších značek. Kupují si je zákazníci, kteří nechtějí být spatřeni v klasickém sexshopu.

Tím se inspirovalo i mnoho dalších maloobchodníků. Nyní mohou britští zákazníci najít specializované sekce pro sexuální wellness i v obchodních domech se zdravou výživou. Mohou si zde najmout trenéra pro cvičení pánevního dna nebo zakoupit vibrátory či speciální yoni oleje pro ženské pohlaví.

Díru na trhu rychle objevila i herečka Gwyneth Paltrowová, která je svým otevřeným přístupem k sexu velmi známá. Pod svou značkou Goop uvedla na trh svou první masážní hračku pro sexuální potěšení a nemohla si vybrat lepší den na uvedení než v den svatého Valentýna.

Design je klíčový: nejúspěšnější sex tech začínající podniky vytvářejí produkty, které jsou vizuálně přitažlivé i fyzicky příjemné. Společnost Lionness například vytvořila první "biofeedback vibrátor" na světě, zatímco Womanizer prosazuje první recyklovatelnou a biologicky rozložitelnou sexuální hračku na světě. 

Celebrity, které nás přiměly mluvit

"Sexuální hračky jsou stále považovány za tabu," řekla zpěvačka Lily Allenová při uvedení svého vibrátoru Womanizer na podzim loňského roku. "Jediným způsobem, jak to změnit, je mluvit o nich otevřeně, bez hanby a viny," dodala. Mezi celebrity, které prosazují "sólové potěšení", patří například modelka Cara Delevingneová, která se stala spolumajitelkou a kreativní poradkyní ženského sexuálního start-upu Lora DiCarlo.

reklama
reklama
reklama