Kvůli podnikání s džemy si z vévodkyně Meghan tropí legraci i Češi
Manželce prince Harryho Meghan Markleové podnikání s džemy nevychází úplně podle představ. Nedokonalého produktu si všimli i Češi a v diskusích ji pořádně, ale vtipně zpražili. Radí jí, aby se obrátila třeba na Terezu Kostkovou.
Manželka britského prince Harryho Meghan se za každou cenu snaží najít svou cestu na výsluní. Nedávno ohlásila založení nové značky American Riviera Orchard, která má v plánu nabízet sortiment domácího zboží. To má zahrnovat produkty do domácnosti, včetně jedlých pochoutek, ale také výrobky jako příbory, nádobí a ubrusy, v plánu jsou prý i kuchařky.
Podle zdrojů z okolí tuto značku připravovala vévodkyně přes rok a jedná se o věci, které jsou "blízké jejímu srdci". Markleová se ještě za svobodna ráda prezentovala jako gurmánka a nadšená kuchařka. Přesto její první pokus nedopadl úplně dobře.
"Takové přípravy a Meghan má k debutu jen jednu položku? A k tomu se jedná o jahodový džem. K nezaplacení," zněl hned jeden z prvních sarkastických komentářů pod článkem bulvárního amerického webu Page Six. "Z Kensingtonského paláce po podomní prodej džemu," přidal se tam další.
Svůj ostrovtipný náhled na nový byznysplán outsiderské aristokratky přidali i čeští diskutéři. V diskusích pod články i na sociálních sítích se to sarkasmem jen hemží. "Možná by jí Blanka Milfaitová mohla poradit, jak se s ní dostat Karlovi III. na stůl!" zmínila jedna z komentujících úspěšnou českou podnikatelku, která podniká s marmeládou a zásobuje i britskou královskou rodinu.
Podobných podnikatelů má Česko hned několik, ať už reálných, nebo fiktivních. "Možná by jí mohla poradit Terezka Kostková, ta coby Petra Tejkalová taky vaří v seriálu džemy a marmelády," vzpomněla si na postavu ze seriálu Jedna rodina další diskutující. Té ovšem byznys zkrachoval.
Další zase přirovnali Meghan k teleshoppingové legendě Horstu Fuchsovi. A mnohým jiným vrtalo zase hlavou, proč vévodkyně propaguje jahodový džem s kupkou citronů v pozadí, nikoli s jahodami. Z ostudy má kabát také kvůli olupující se etiketě, chybějícím informacím o složení a ovoci, ze kterého se vyrábí, místě balení a dalších záležitostech, které by měl obsahovat. Spojené státy mají možná jiné zákony než Evropská unie, ale i podle amerických čtenářů se jedná o zásadní detaily, které by měl popis produktů obsahovat, a pokud chybí, hraničí to s nezákonným prodejem.